Altrad godisask

tisdag 7 december 2010

God eftermiddag! Jag ska försöka att vara snabb här idag, och dela med mig av mitt bidrag till Cards of Marias utmaning i adventskalendern.
Jag fick ju kasta mig i bilen och åka till affären och inhandla en sådan här... 


Den klädde jag sedan in helt i svart wellpapp.
Till ovansidan valde jag ett papper från Webster Pages "Your Life. Beautiful", och sedan tog jag fram ScorIt-brädan.
Men först färgade jag in kanterna med ett par olika färger distress inks. Sedan gjorde jag horisontellt embossade linjer med ScorIt-brädan. Därefter färgade jag in mer runt kanterna för att framhäva linjerna där.




Här ser man bättre de embossade linjerna.




Dekorationen på kortet är urklippt från den del av papperet som inte använts, och gjort en snurra av det.
Även här har jag chalkat kanterna lite med distresserna.



Jag satte sedan fast en blomma, ett snöre och en stor brad.
En uppmaning att ta det lugnt och njuta av livet skickar jag även till er, även om ni inte kan få smaka av min choklad.
Massa kramar, Birgit.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

2 kommentarer:

Petra sa...

Oh, en så fin ask du altrat. Det gav mej lite inspiration till en födelsedagsask jag tänkt göra på torsdag till en väninna som fyller år.
Lycka till i tävlingen.

DT Petra/peu

bili sa...

Snyggt och annorlunda med en snurra :) Verkligen festligt.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS